Vyhodnocení pohovoru v personální agentuře

VyhodnoceníPři obsazování pracovní pozice ve firmě  se pohovorující může setkat v průběhu jednoho dne na pohovorech třeba i s pěti kandidáty denně. V personální agentuře to může být ještě víc…

 

Po každém pohovoru nebo na konci dne si konzultant vyhodnotí uchazeče, se kterými se setkal.

Konzultant v personální agentuře vyhodnocuje pohovor především podle kriterií a kompetencí, které definoval klient agentury – zaměstnavatel. Hodnotí uchazeče především podle těchto hledisek:

  • Nakolik profesní zkušenosti uchazeče odpovídají profilu pozice, který definoval zaměstnavatel
  • Zda osobnost uchazeče odpovídá profilu pozice, který definoval zaměstnavatel
  • Zda finanční a další požadavky uchazeče se blíží limitům, které stanovil zaměstnavatel

Konzultant většinou postupuje tak, že za každé kriterium a kompetenci přiděluje uchazeči body podle předem definované škály. Na základě toho vybere uchazeče, kteří dosáhli nejvyššího počtu bodů. Ty doporučí k pohovoru ve firmě zaměstnavatele. Vypracuje profil uchazeče, do kterého uvede, v čem uchazeč splňuje požadavky zaměstnavatele a zdůvodní zde, proč tohoto uchazeče doporučuje k pohovoru. O tom, zda bude uchazeč nakonec opravdu na základě doporučení pozván na pohovor do firmy zaměstnavatele, rozhoduje manažer společnosti zaměstnavatele. Projde si životopis uchazeče a profil a doporučení personální agentury.

V opravdu dobrých, (především malých personálních agenturách) zná často konzultant také firemní kulturu zaměstnavatele. Dokáže potom vyhodnotit uchazeče také z tohoto hlediska a dokáže posoudit, nakolik by uchazeč do firmy a do týmu zapadl.

atributy (1)

Pokud vás tedy v agentuře nedoporučí k pohovoru nebo si vás ani na základě doporučení nepozvou, je to v pořádku.

Prostě vaše hodnota a potřeby zaměstnavatele se nepotkaly, to je vše. Vy tak můžete věnovat svůj čas a energii získávání dobré práce tam, kde mohou být vaše šance na úspěch větší.

Někdy dostávám tuto otázku: „Co mám dělat, když si myslím, že jsme si s konzultantem v agentuře nějak nesedli a já si myslím, že díky tomu mě nedoporučil.“ Stát se to může, není to však tak často, jak se uchazečům zdá. Chápu, že když o nějakou práci opravdu stojíme, jsme potom hodně zklamaní, když se nedostaneme dál. A často hledáme důvody jinde, než kde skutečně jsou. Konzultant jen dosazuje proměnné do rovnice, kterou mu zadal jeho klient – zaměstnavatel. Ano, je to jen člověk a jeho osobní sympatie k vám mohou hrát roli. Pokud je to však profesionál, rozhoduje se podle faktů.

Snažte se být co nejvíce objektivní, udělejte si odstup. Zavolejte konzultantovi a požádejte ho o zpětnou vazbu. To doporučuji udělat vždy, po každém pohovoru v personální agentuře. Je to jedinečná příležitost, jak se dozvíte, v čem se můžete zlepšit a zvýšit svoje šance!

Pokud se i tak cítíte poškozeni a víte, pro jakou společnost je pozice obsazována, můžete zkusit najít a kontaktovat přímo manažera společnosti zaměstnavatele, který pozici obsazuje. Je zde hodně malá šance, že vás pozve na pohovor, to říkám na  rovinu. Když toho člověka oslovíte správným způsobem, vaše šance bude větší. Ten způsob je, jednou větou – tak, jako obchodní zástupce oslovuje svého zákazníka.

V žádném případě nedoporučuji se snažit agenturu obcházet, tím své šance můžete zásadně snížit!

Personální agentura je váš spojenec.

Pokud se nedostanete na pohovor do firmy nyní, zůstanete v databázi agentury, která vám nabídne jinou vhodnou pozici, pro kterou budete splňovat kriteria. Můžete požádat o radu a pomoc a především o zpětnou vazbu.

Příště: Vyhodnocení pohovoru ve firmě zaměstnavatele

Čtěte také:
První pohovor – personální agentura
První pohovor ve firmě zaměstnavatele
Nabídka volné pracovní pozice

Krásný den.

 

Jana Bártíková

Komentáře
  • Nejnovější příspěvky
  • Být či nebýt na LinkedIn?

    Toť otázka... Přečtěte si ebook a budete vědět, k čemu a jak vám největší profesní síť může pomoci... la-ebook.png

    Vaše osobní údaje (jméno a emailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů ode mě, které se budou týkat souvisejícího tématu: LinkedIn a jeho používání k vašemu prospěchu Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu. Více o našich zásadách zpracování osobních údajů zde >>>
  • Spojme se na LinkedIn!
    Doctors Online