Ano, o to opravdu jde. Význam LinkedIn při hledání práce roste neuvěřitelným tempem. Je už jen otázkou několika měsíců, kdy i u nás bude platit – nejsi na LinkedIn – tak neexistuješ….
Procento personalistů, kteří hledají kandidáty primárně na LinkedIn (nezveřejňují inzeráty na pracovních portálech a aktivně oslovují kandidáty podle profilů na LinkedIn, rapidně roste.
Většina personalistů si dnes vedle životopisů, při výběru prochází i profily kandidátů – na LinkedIn.
Profil na LinkedIn začíná být nejen podpůrným, ale už i rozhodujícím faktorem pro rozhodnutí o pozvání nebo nepozvání kandidáta na pohovor.
Takže odpověď je jasná: Buďte IN! Buďte na LinkedIn!!!
Jenže – jenom být tam nestačí. Důležité je mít na LinkedIn kvalitní profil, který vám bude sloužit. Který vás bude minimálně reprezentovat a ideálně prodávat!
95% českých a slovenských profilů na LinkedIn nedělá ani jedno.
Velkou část tvoří profily, kterým já říkám „telegrafické“.
To jsou profily, kde se o jejich majiteli dozvíte tak maximálně to, že od do pracoval na nějaké pozici a pro nějakou firmu. Vypovídací hodnota pro personalistu = 0. Hodnota pro budování kontaktů, pro obchod a kariéru = 0. Takový profil je úplně zbytečný. Jen zabírá zbytečně místo v kyberprostoru.
Na druhé straně spektra jsou profily „encyklopedické“.
Ty obsahují dlouhatánské bloky textu, ve kterých se těžko orientuje a které se nechtějí nikomu číst. Asi jejich autoři chtěli napsat román a spletli si místo… 🙂 Jak personalista ty kvanta textu uvidí, zmizí rychle pryč…
Třetí kategorií jsou profily takzvané „statistické“.
Tady už je možné se něco dozvědět! Kromě toho, že se dozvíme kdy a kde dotyčný pracoval, je zde také několik odrážek, kde je uvedeno, jakou měl náplň práce. Říkáte si, že tenhle profil už má pro personalistu a další zainteresované nějakou vypovídací hodnotu? Zklamu vás. Ani ne.
Když personalista hledá třeba manažera obchodního týmu, tak se podívá na profily lidí, kteří mají v titulku tuhle nebo podobnou pozici uvedenou. Co myslíte, jak moc se bude lišit náplň práce, kterou v jejich profilech najde? Vůbec. Všichni totiž vedli tým (různě velký, pravda), byli zodpovědní za plnění cílů, vedli porady a koučovali obchodníky v terénu. Hm, koho si vybrat? Těžká otázka….
Takže jak má takový profil vlastně vypadat?
Kvalitní profil přitáhne pozornost personalistů jako magnet. A protože takových je jako šafránu, tak svítí mezi těmi ostatními jako halogen. Nedá se prostě přehlédnout…
Takový profil:
1. Je stručný a přehledný
2. Vypráví váš příběh – kdo jste, co znáte a co umíte. Co chcete dělat a proč
3. Prodává vás a vaši hodnotu. Kdo ho čte, ví okamžitě, jestli můžete být na dané pozici přínosem
4. Mluví o vašich výsledcích a úspěších
5. Zdobí ho kvalitní profesionální fotografie, na které se tváříte mile:-)
Hezký den a těším se na vás na LinkedIn! Navažte se mnou spojení! Můj LinkedIn profil je TADY >>>>>>
Komentáře nejsou povoleny.
Je to zajimavá debata a docela mě zaujala.Co vy na to,je mi 73 let,ale nechci být „odepsaný“,středoškolsky vzdělaný elektro,24 let v inv.výstavbě,pak od 0 vybudolal textilní firmu s 25 zaměstnanci,tu jsem
v 68 letech prodal,funguje dál,původní TEXSR sro. i její druhá část TEXWEL sro.Nyní se mi chce být dál nějak platný.
Podla statistiky od linkedin cca 75% kandidatov su pasivni kandidati. Vacsia cast z nich je otvorena diskusii aj ked si aktivne nehlada pracu. Najlepsi kandidati su zvycajne niekde uz zamestnani a nemaju motivaciu si sperkovat profil na linkedin. Myslim si, ze prehliadat zle vyplnene profily vedie k vyluceniu kvalitnych kandidatov, ktori by sa dali ziskat pre firmu. Okrem toho z pohladu recruitera je pri davani ponuky pre dobreho kandidata (so zle vyplnenym profilom) vacsia pravdepodobnost, ze ju prijme, pretoze dany recruiter moze byt jediny, ktory ho oslovil.
Deniso, máte pravdu, velká část členů LinkedIn je pasivních. Nevím, co myslíte pojmem „pasivní kandidáti“, protože na LN nejsou jen lidé, kteří hledají práci.
LinkedIn neslouží primárně k hledání práce, i když je to jedna z jeho funkcí.
Kvalitní profil a aktivity na LN slouží především k budování profesní značky. A pak záleží na vašich dlouhodobých či momentálních cílech – budování kariéry, hledání práce, získání zákazníků, zaměstnanců, obchodních partnerů…
Pokud se zaměříme na tu jednu z jeho funkcí, na hledání práce, pak je důležité, aby váš profil byl kvalitní a aby o vás říkal, kdo jste, v čem je vaše hodnota a přínos a kam profesně směřujete. To jsou totiž informace, které recruiter POTŘEBUJE k tomu, aby se měl na základě čeho rozhodnout, zda kontaktovat nebo ne, zda pozvat na pohovor nebo ne.
Není to tedy o tom, že by personalisté a manažeři přehlíželi „špatné“ profily. Z těchto profilů se prostě není co dozvědět a kontaktovat někoho na slepo je naprosto neefektivní.
Není to tedy na zodpovědnosti recruiterů. Každý z nás je zodpovědný za to, jak kvalitně se prezentuje. Nejen na LinkedIn.
Hezký den, Jana
Hmm… asi na tom něco bude, ovšem otázka je, jakou kvalitu dodá personalista, který postupuje tímto způsobem. Myslím, že čím dál víc „uniformní“. Snaha o dokonalejší prezentaci, více kontaktů, dovednosti … Nejsem si jistý, jestli bych chtěl od personalisty, aby mi vyhledal kandidáty tímto způsobem.
Ovšem nejsem personalista, nicméně – vždycky se mi vyplatilo obklopovat se individualitami, což je více náročné na stmelení, ale ve výsledku to přináší daleko větší nasazení, tah na branku a samozřejmě vyšší produktivitu. Takové lidi jsem ale nikdy nenašel na portálech.
Nejde o to, vypadat dokonale, ale o to být autentický. Prezentovat, kdo opravdu jsem a co přináším.
A jakým způsobem vy doporučujete hledat kvalitní kandidáty?
Většina životopisů, které mi prošly rukama, byly nicneříkající statistické dokumenty. Za pár let se nebudou už životopisy používat, budou jen profily.
Nějaký první kontakt musí vždy proběhnout, nějaké první seznámení, síto… Není možné se sejít osobně s každým člověkem naslepo.
Tak kde vidíte řešení vy?
Hezký den, Jana
Linkedin se od facebooku v zásadě v ničem neliší. Je to další přetvářka, lži a předhánění se akorát ne v dovolené, ale ve „funkci“. Každý tam je manager, leader, director a když už neví, co by tam dal, tak tam napíše alespoň, že něco řídí – řídí projekty, řídí prodeje, řídí office. Třikrát fuj těmto rádobymanažerům s obrovskými ambicemi v 28 letech bez relevantních zkušeností, kteří dostanou firmu tak akorát do problémů a za rok odplují dál, aby mohli odřídit další vývoj do záhuby v jiné firmě.
Hm, sformulováno do vět to, co mám já akorát v myšlenkách.
K příkladům manažerským přidám ty od ajtíků.
Podívám-li se na profily některých znýmých, tak se nastačím divit, kolika programovacími jazyky aktivně vládnou, kolik frameworků profesionálně ovládají.
Kdybych neznal své kolegy i prostředí IT, asi bych byl ohromen.
LinkedIn bylo možná stvořeno s dobrými úmysly podobně jako původní FB (ještě na komunitní úrovni). Nebo možná ne – možná FB posloužilo jako inpirace pro tento komerční projekt. Ano, i LI je komerční projekt. Llídři LI vědí, kterak si nechat platit jak od uživatelů, tak od personalistů.
Ano Jose, je velmi snadné podle několika špatných příkladů hodit celý LinkedIn do jednoho ošklivého pytle.
Nemusíte ho používat, je to jen na vašem svobodném rozhodnutí.
Pro mě je LinkedIn skvělým nástrojem, který využívám zcela ZDARMA.
Hezký den, Jana
Radko, LinkedIn se od Facebooku liší velmi zásadně. A váš pohled na způsob prezentace lidí na LinkedIn je úplně mimo.
Ale to vám je vzhledem k vašim názorům stejně asi jedno.
Hezký den, Jana
Jano, ještě že mám životopis od Vás. Jinak bych propadal depresi 🙂