První pohovor – personální agentura

První pohovorPrvní pohovor na pozici může uchazeč absolvovat v personální agentuře nebo přímo ve firmě zaměstnavatele. To záleží na tom, jakým způsobem výběrové řízení probíhá. Jsou zde určité rozdíly, proto se podíváme na každou variantu zvlášť.

Jak probíhá první pohovor v personální agentuře?

V tuto chvíli je na hromádce ANO několik životopisů – kandidátů, kteří budou pozváni na první pohovor. Kolik jich bude? To bývá velice různé. Může to být 5 i 20.

Personální agentura si obvykle zve mnohem více uchazečů, než zaměstnavatel. Zve si totiž i uchazeče, kteří nesplňují zcela požadavky na danou pozici, ale kteří mají potenciál.

Personální agentura obsazuje různé pozice pro různé firmy z různých oborů. Vytváří si databázi uchazečů, kteří jsou reálně nebo potencionálně vhodní pro jejich stávající nebo budoucí klienty.

Proto i pohovor v agentuře má mnohem širší záběr, než pohovor ve firmě zaměstnavatele.

Pohovor vede konzultant – je to osoba, která je kvalifikovaná pro vedení pohovoru a posouzení kvalit uchazeče. Má od svého zákazníka – budoucího zaměstnavatele – jasné zadání požadavků na kandidáty na pozici, které je obsazována.

Konzultant také ví, jaké další pozice agentura obsazuje nebo by mohla v budoucnu obsazovat. Jeho úkolem je nejen posoudit kvalifikaci uchazeče pro konkrétní pozici, ale i jeho celkový profesní potenciál.

Pohovor, na kterém uspějete

Pohovor tak má dvě části:

1. Konzultant zjišťuje, jaký je komplexní profesní profil uchazeče:

  • v jakém oboru pracuje a chce nadále pracovat
  • na jakých pozicích chce pracovat a jaké má k tomu předpoklady
  • v jakých typech firem chce uchazeč pracovat (velké, malé, zahraniční, státní…)
  • jak uchazeč vidí a plánuje svůj profesní růst
  • jaké jsou mzdové požadavky uchazeče, jejich rozpětí a jaké další výhody ho motivují

Tak si konzultant vytvoří profil uchazeče. Zařadí ho do databáze. Pokud si tohoto kandidáta zaměstnavatel na pozici nevybere, není nic ztraceno. Agentura bude tomuto uchazeči nabízet pracovní pozice, které bude obsazovat pro své klienty a které budou odpovídat profilu uchazeče.

2. Konzultant zjišťuje, jak se uchazečův profil shoduje s požadavky klienta – zaměstnavatele v těchto bodech:

  • vzdělání
  • praxe
  • znalosti, schopnosti, dovednosti
  • jazykové znalosti
  • speciální praktické dovednosti (požadované pro specializované pozice)
  • mzdové požadavky – konzultant ví, jaké je mzdové rozpětí, o kterém je zaměstnavatel ochoten jednat pro tuto pozici
  • osobnost uchazeče
  • představy uchazeče o budoucí práci a zaměstnavateli a další

 

Potom konzultant vyhodnotí, nakolik se požadavky klienta a profil uchazeče shodují. Na základě toho se rozhodne, zda uchazeče doporučí k pohovoru svému klientovi – zaměstnavateli.

V agentuře můžete také v rámci pohovoru, před ním nebo po něm, projít testováním, např.:

  • jazykové znalosti
  • speciální dovednosti (např. práce se softwarem)
  • osobnostní testy
  • IQ nebo EQ testy

Agentura vás také může pozvat na Assessment Centre (AC). Jedná se o testování uchazečů v prostředí, kde jsou simulovány reálné situace.

O testování i Assessment Centrech budou některé z mých dalších článků.

Přečtěte si také: Vyhodnocení pohovoru v personální agentuře

 

Zjistěte, co se děje na druhé straně a získejte svoji dobrou práci rychleji!

Vaše spokojenost a zpětná vazba je pro mě důležitá. Klikněte na „To se mi líbí“, pokud se vám článek líbil. Pošlete ho dál svým přátelům a známým! Napište mi, pokud máte zajímavou informaci, jiný názor nebo dotaz.

Krásný den.

Jana Bártíková

Komentáře
  • Nejnovější příspěvky
  • Být či nebýt na LinkedIn?

    Toť otázka... Přečtěte si ebook a budete vědět, k čemu a jak vám největší profesní síť může pomoci... la-ebook.png

    Vaše osobní údaje (jméno a emailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů ode mě, které se budou týkat souvisejícího tématu: LinkedIn a jeho používání k vašemu prospěchu Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu. Více o našich zásadách zpracování osobních údajů zde >>>
  • Spojme se na LinkedIn!
    Doctors Online