Nabídka volné pracovní pozice

Nabídka volné pracovní poziceV minulém článku jste se dozvěděli, co se děje ještě před tím, než se někde na webu nebo jinde ocitne nabídka volného pracovního místa.

Jak může taková nabídka vypadat?

Většina z vás si asi řekne – no to je jasné, to je pracovní inzerát. Ano, je to jedna z možností. Pojďme se podívat na všechny formy, které může nabídka volné pracovní pozice mít.

Interní nabídka

Volná pracovní nabídka se zveřejní jen uvnitř společnosti. To se stane v případě, že se vedení společnosti rozhodne obsadit pozici interním výběrovým řízením. O něm si povíme více v některém z dalších dílů.

Nabídka může být zveřejněna např.:

  • Rozesláním e-mailu
  • Vyvěšením na nástěnku
  • Směrnicí
  • Na poradě

Pro nás, jako uchazeče to znamená, že taková nabídka se k nám často nedostane. Ale my se můžeme dostat k ní. Jak? To vám ráda prozradím, ale ne teď a tady…

atributy_Video_1_6

Předání volné pracovní nabídky personální agentuře

Zaměstnavatel se rozhodne předat část výběrového řízení nebo celé výběrové řízení  personální agentuře. Jedné nebo více agenturám.
Potom už s nabídkou pracují profesionálové v personální agentuře, kteří hledají pro svého klienta – zaměstnavatele – vhodné uchazeče, kteří odpovídají parametrům, o kterých jste se dozvěděli v článku „Volná pracovní pozice“.
Agentura potom nabídku volné pracovní pozice buď zveřejní formou pracovního inzerátu na pracovních portálech nebo vyhledá vhodné uchazeče ve své databázi. Většinou udělá obojí.
Díky tomu se my, uchazeči, o nabídce dozvíme.

Zaměstnavatel zveřejní pracovní inzerát

Rovnou, bez prostředníka, zveřejní zaměstnavatel nabídku pracovní pozice. Většinou ji zveřejní na nějakém z pracovních portálů, často na svém webu a někdy i v tisku – formou pracovního inzerátu. V tomto případě se jako uchazeči můžeme o nabídce dozvědět.
Někteří zaměstnavatelé mají také svoji databázi uchazečů. Tu prohledají a pokud je zde vhodný uchazeč, nabídnou mu účast ve výběrovém řízení přímo.

Skryté pracovní nabídky

Existují pracovní nabídky, které, přestože existují, zůstávají skryté. Nikde se nezveřejňují. Šíří se jinými cestami:

  1. Povýšení, změna pozice – manažer osloví přímo někoho ze svých podřízených, kterého si již vybral, a často i připravil na danou pozici a nabídne mu volnou pozici
  2. Osobní kontakty – manažer osloví někoho, s kým v minulosti úspěšně spolupracoval v nějaké jiné společnosti a a nabídne mu volnou pracovní pozici
  3. Headhunting – doslovný překlad: lov hlav. Headhunter (lovec hlav) je specialista, který na základě objednávky od zaměstnavatele a na základě parametrů a dalších kritérií vyhledává vhodné uchazeče na volnou pozici. Má přehled o úspěšných lidech v určitých oborech. Tyto pracovníky osloví a nabídne jim volnou pracovní pozici, i když pracují pro jinou společnost a jinou práci zrovna nehledají. Záleží potom na kvalitě nabídky, zda oslovený člověk „přestoupí“ na jinou pozici k jiné společnosti. Služby headhuntera bývají využívány zpravidla při obsazování vyšších a vysokých manažerských pozic.

K těmto „skrytým nabídkám“ není jednoduché se dostat. Je to však možné…

Příště: Pracovní inzerát – jak vzniká?
Zjistěte, co se děje na druhé straně a získejte svoji dobrou práci rychleji!

Vaše spokojenost a zpětná vazba je pro mě důležitá. Pokud se vám článek líbil – klikněte na „To se mi líbí“ a pošlete ho dál svým přátelům a známým!

Napište mi prosím do komentáře dole na této stránce, co se vám na článku líbilo a jaké nové, zajímavé  a užitečné informace jste se zde dozvěděli. Napište mi, jaké další informace se chcete ode mě dozvědět.

Krásný den.

Jana Bártíková

 

 

Komentáře
  1. Lukáš napsal:

    Dobrý den,
    chci se zeptat kdy bude nějaka šablona i pro dělnicke profese.Prozatim mate pouze pro manažery ,obchodak, pojištovaky,protože v dnešni době potřebuje životopis jak stolař,zedik i uklizečka.Stači se podivat na inzeraty uřadu prace nejenom manažer aji klasicky dělnik potřebuje práci.Vám asi slovo dělnik nic neřika , ale dofam že v dnešnim webináři bude něco pro dělnicke profese. Děkuji

    • Jana Bártíková napsal:

      Dobrý den, Lukáši.

      Já šablony a vzory životopisů nepoužívám, takže se na na žádnou šablonu pro dělnické profese nechystám. Všechny moje rady, návody a informace jsou pro každého, bez ohledu na profesi.
      Hezký den, Jana Bártíková

  2. Pavel Lasák napsal:

    Druhá možnost je mít blog (své webové stránky) a psát o tom co člověka zajímá a baví.

    Pracovní nabídky budou zasílat sami potencionální zaměstnavatelé (budou se o něj přetahovat). Ten kdo si vybírá, již není zaměstnavatel, ale zaměstnanec! Nějaký motivační dopis a ani CV není potřeba.

    • Jana Bártíková napsal:

      Pavle, díky za komentář. Souhlasím. Stát se svojí vlastní značkou, postavit ji na tom, co umím a znám, k čemu mám talent a dát o tom vědět, to je také jedna z cest k dobré práci. V tu chvíli už ani tak nejde o hledání práce, ale o její vytváření. Jana

    • Robert Karol napsal:

      Pavle souhlasím. Pani Bártiková dělá dobrou práci. Hodně štěstí a úspěchů Vám přeju.

  3. Iveta Veverková napsal:

    Děkuji za zaslaný e-book zdarma,který pomůže odstranit chyby,kterých se dopouštíme při výběrovém řízení.Doporučuji tento e-book všem,kteří byli doposud při výběrovém řízení neúspěšní a vlastně ani neznají důvod,proč.

Komentáře nejsou povoleny.

  • Nejnovější příspěvky
  • Být či nebýt na LinkedIn?

    Toť otázka... Přečtěte si ebook a budete vědět, k čemu a jak vám největší profesní síť může pomoci... la-ebook.png

    Vaše osobní údaje (jméno a emailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů ode mě, které se budou týkat souvisejícího tématu: LinkedIn a jeho používání k vašemu prospěchu Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu. Více o našich zásadách zpracování osobních údajů zde >>>
  • Spojme se na LinkedIn!
    Doctors Online